lördag 29 maj 2010

Mozarteffekten

Hej igen=)
Igår makeade jag eleverna i åk 2 från Kulturama i Stockholm, Årsta inför deras operaföreställning.

Vi fick följa med till Grönbodahemmet, dit den nyutbildade regissören Marianne Fazer kom för att behandla avdelningens mentalpatienter med så kallad Operaterapi.

Musik av bl a: Mozart, Donizetti, Puccini, Bellini, Verdi och Händel.

Medverkande:
Sabina Bisholt, Lena Ehnvik, Martyna Kaiser, Elena Jarl, Sandra Tjellander, Georg Källström, Nils Gustén, Andrea Nelvig, Rebecca Westerhult, Caroline Wennerström, Suvi Richter, Tobias Westman, Lina Carlsson
Regi: Birgitta Larsson
Ackompanjemang och musikalisk instudering av ensembler: Henrik Löwenmark
Musikalisk instudering av arior: Martin Hellström

Makeup artist Emma Johansson (jag) och Sara Sjödal
Hårstylist Madeleine Lithander

Dem var jätte duktiga=) Och de gick bra för oss med. Vi fick till och med applåder av dem bakom scenen, blev lite rörd=)

Vet inte hur jag öppnar min filmer på datorn dock som jag spelade in under föreställningen. Ska föra över dem på en annan dator senare. Så nu kommer bara lite bilder tagna av mig från kvällen=)



sminkning gjord av mig



Nedan ser ni bilder från föreställningen tagna av mig själv


sminkning: Emma (mig själv)

sminkning gammal gubbe: Emma

sminkning':Emma


sminkning: Emma







sminkning: Emma


sminkning: Emma

sminkning två personer till höger: Emma



APPLÅDER!:D


Lycka till

Kram kram Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar