torsdag 27 maj 2010

30 o 40 tal

Hej hej

Booom sa de när Emma slog i huvudet i sminkbordet.. hehe fast de gjorde ganska ont..klant som man e..

Idag hade vi både 30 o 40 tals sminkning. På 30 talet inspireras vi utav Greta Garbo och på 40 talet var de väldigt naturell sminkning då de nästan va förbjudet att sminka sig plus att man påverkades en del av andra världskriget.

Jag hann gott o väl med båda sminkningarna idag däremot börjar jag få lite panik inför de praktiska provet vi har om 3 veckor redan! Då ska vi hinna med fyra sminkningar.. Fast idag började jag iof sminka kl 11 o var klar halv två. På provet kommer vi börja sminka redan kl 10 och har till kl två på oss:)


Vart inte 100 nöjd med sminkningen idag men helt ok. De e kul med epok sminkning=)
Nedan ser ni några bilder från dagen


Har trollat bort brynen:)



30 tals sminkning (Greta Garbo)



40 tal



Imorgon ska jag på praktik igen=) denna gången med Sara då vi ska sminka till en opera (i Årsta). De utspelar sig på ett mentalsjukhus=) KUL=D


Kram kram på er=)

1 kommentar:

  1. hejhej!
    Så mycket fint du hunnit göra sen jag var in här sist!
    Jag gillar VERKLIGEN 20 tal sminkningen, gillar den stilen... även 30 tal, som jag tycker du gjorde bra!
    :)
    Du är så duktig :D

    Ha det underbart
    Kram på dig!!
    Ida

    SvaraRadera